Uncategorized

Fly me to the Moon and back

Primul meu zbor cu avionul s-a întâmplat acum 8 ani, un zbor charter către Turcia, cu Tarom. Pe vremea aceea nu ştiam care este diferenţa între un zbor cu o companie de linie şi un zbor low-cost. Ştiam doar că sunt la un pas de un atac de panică şi cam atât.

Am ajuns la aeroport cu 3 ore înainte de zbor, trăgând după noi două bagaje de cală uriaşi şi încă două bagaje de cabină. Fără exagerare, cred că am pus în ele toate hainele de vară pe care le aveam. And then some more.

Tot ce îmi mai aduc aminte despre acel zbor este cum îmi spunea soţul că avioanele celor de la Tarom sunt cam rablagite și că suntem norocoși dacă ajungem la destinație cu toată tabla la locul ei. Motiv în plus să mai bag un calmant. Anyway, totul a decurs perfect, dovadă fiind și faptul că sunt încă în viață. Dar nu cred că am mai stat vreodată în viața mea atât de crispată ca în acele aproape 2 ore.

Un an mai târziu am avut și prima experiență low cost, un zbor Wizz Air spre Barcelona. Bineînțeles că și de data asta ne-am înarmat cu la fel de multe bagaje, câte unul de căciulă dus la cală și câte unul pentru cabină. Pe vremea aceea, politica Wizz Air încă mai prevedea bagaje de mână cu dimeniunea 55x40x20. Așa că, din nou, toate hainele din garderoba noastră își făcuseră loc în bagajele pentru o vacanță de o săptămână.

Fast forward 2 ani mai târziu și aveam parte de primul zbor lung, mai exact un zbor de 4 ore, o escală de alte 4 ore urmată de zbor de 9 ore. De data asta am ales British Airways. Vacanța aceasta a fost cea care ne-a făcut să vedem care este diferența dintre un zbor low cost și unul de linie. Desigur, prețul a fost pe măsură.

Chiar și așa, noi am rămas în continuare adepții zborurilor low cost. De ce? Simplu, suntem dispuși să renunțăm la confortul unui zbor de linie în favoarea unui zbor low cost atunci când vine vorba despre o călătorie scurtă, ce nu depășește 4 ore. În principal pentru că prețul oferit de o companie low-cost este imbatabil. Dar și pentru că în niciuna dintre călătoriile noastre nu am avut nici cea mai mică problemă (suntem niște oameni norocoși).

Da, am auzit și citit tot felul de povești nefericite despre zboruri anulate, personal cu un comportament neadecvat. Și am stat de atâtea ori într-un avion în care nu ne-am permis să ne întindem picioarele sau să dormim comod. Pe de altă parte, nici companiile mari nu stau tocmai bine când vine vorba de publicitate negativă.

De la primele noastre experiențe “aeriene” s-au schimbat multe. De la politica de bagaje de mână Wizz Air, până la numărul vacanțelor pe care ni le oferim într-un an. Cert este faptul că am ajuns să călătorim cu avionul mai des decât cu trenul sau autobuzul. Și la fel de sigur este că nu avem o problemă să ne urcăm într-un avion low cost.

Totuși, trebuie să recunosc faptul că schimbarea politicii de bagaje a fost o lovitură sub centură pentru noi. Păi se poate așa ceva? Exact atunci când am învățat și noi să călătorim mai light, să nu mai împachetăm jumătate de casă pentru o vacanță de trei zile (dacă nu știți cum să ajungeți la performanța asta, faceți 2 doi copii și veți învăța că nu aveți nevoie de 5 perechi de pantaloni pentru 3 zile), ne-au luat plăcerea de a nu mai plăti bagaj de cală.

Oh, well! Wizz Air, ne vedem în curând. Noi încă nu renunțăm la tine.

Cu drag,

Lăcrimioara!

Acest articol a fost scris pentru proba nr. 3 a competiției SuperBlog 2019.

0 Comments

lacrimioara

Reply your comment

Your email address will not be published. Required fields are marked*