(Expres)soft-ul lor, câştigul nostru

În mod evident (e suficient să citiţi numele), acest blog este unul dedicat mâncării. Iar ca orice blogger culinar care se respectă, pe lângă faptul că îmi place să gătesc în casa mea sau a altora, adoooor să mănânc în oraş.

Pentru mine, a merge la un restaurant este un adevărat hobby. Merg pentru mâncarea bună (în primul rând), pentru servire, pentru aspectul şi facilităţile restaurantului – suntem părinţii a doi copii mici, aşa că este foarte important  să fie unul child-friendly, dar şi pentru cât de orientat către client este restaurantul.

Buuun. Să le luăm pe rând.

Calitatea preparatelor servite. Este de la sine înțeles că atunci când ieșim la restaurant vrem să primim mâncare bună. Fiecare dintre noi avem propriile standarde în ceea ce privește mâncarea, avem gusturi diferite, bugete diferite, experiențe diferite așa că e clar cât subiectivism încape aici.

Personalul și calitatea servirii. Cred că acesta este un aspect care merge mână în mână cu ceea ce îți pune bucătarul în farfurie. Doar că aici nu mai există atât de mult subiectivism. Nimănui nu îi place un ospătar dezinteresat, apatic, nepriceput, sarcastic şi lista poate continua. Şi este clar că dacă îmi aduci meniul la o jumătate de oră după ce m-am așezat la masă, iar băuturile după o altă jumătate de oră, percepția mea asupra mâncării va fi alterată (mâncare pe care o vom primi după cel puțin o oră, ținând cont de cum au început lucrurile).

Facilități. Cum ziceam, avem doi copii mici, iar asta înseamnă că o masă la restaurant este departe de a fi una liniștită. Mai puțin atunci când restaurantul în cauză are și un loc de joacă (eventual cu supraveghetor) sau măcar câteva activități pentru cei mici. Pe lângă aceste facilităţi, un restaurant curat, aranjat simplu, cu gust va prima întotdeauna când alegem locul unde vom servi masa.

Grija pentru client sau cum să-l faci să revină. Ceea ce trecem noi deseori cu vederea este implicarea tehnologiei în bunul mers al unui restaurant. Deși nu pare a ne afecta pe noi, în calitate de clienți, soluțiile software pentru restaurante sunt cele care ajută personalul să ne pună mai repede pe masă berea brumată, paharul de vin rece, supa caldă, pizza cu extra topping de porumb, papanaşii pufoşi.

Astăzi vreau să insist pe acest ultim aspect, tocmai pentru că este cel mai ignorat de clienți. 

Gândiți-vă cum începe și cum se termină un prânz sau o cină la restaurantul preferat:

  • știi bine că este cel mai bun restaurant din oraș, iar asta înseamnă că ai nevoie de o rezervare chiar și atunci când este vorba de un prânz în timpul săptămânii. Pui mâna pe telefon, ori poate faci o rezervare online, rezervarea este preluat de un angajat al restaurantului şi introdusă în modulul de rezervări al software-ului Expressoft Technology . Nu uiţi să menţionezi că preferi masa din colţ şi ai de pe acum certitudinea că aceea este cea la care vei servi prânzul.
  • ajungi la restaurant, eşti imediat preluat de hostess (care identifică rapid rezervarea) şi apoi condus la masa pe care ai solicitat-o în momentul rezervării.
  • după ce a ajuns toată lumea şi aţi primit meniurile, apare un ospătar care vă ia comanda. Îşi notează totul pe un POS restaurant care trimite comanda direct în bucătărie şi la bar. Ce înseamnă asta pentru tine, în calitate de client? Timp de aşteptare mai scurt, comanda nu se mai rătăceşte/uită/încurcă (este foarte neplăcut să aştepţi o veşnicie să primeşti băutura/mâncarea doar pentru a constata că nu este ceea ce ai comandat sau, şi mai rău, nu este deloc). De asemenea, ospătarul îţi poate confirma dacă un anumit produs este sau nu disponibil în timp real, mulţumită programului de marcaj mobil, care este corelat şi cu stocurile bucătăriei şi barului.  
  •  tocmai aţi avut parte de o masă copioasă, în tihnă şi rapidă. Te pregăteşti să ceri nota de plată şi îţi aduci aminte că eşti client fidel, iar pentru a o dovedi ai la îndemână un card de fidelitate care îţi aduce şi o mică reducere la nota de plată. Soluţiile Expressoft pun la dispoziţia restaurantelor instrumente pentru fidelizarea clienţilor, aşa că ai un motiv în plus să revii.  
  • pentru că aţi fost un grup mai mare, este complicat să stabiliţi cât trebuie să achite fiecare din nota de plată. Din fericire, soluţiile Expressoft Technology îi permit ospătarului să separe notele de plată de la o aceeaşi masă, astfel că fiecare îşi plăteşte propria consumaţie. 

Ce se întâmplă atunci când sunt întrunite toate cele de mai sus? Este foarte simplu. Tocmai ai fost cucerit de un restaurant. Ai primit mâncare bună, servirea a fost impecabilă, copiii au fost fericiţi pentru că au avut ocupaţie, iar între momentul sosirii şi cel al plecării totul a mers ca pe uns datorită soluţiilor software puse la dispoziţie de Expressoft Technology – fără comenzi întârziate, încurcate, uitate, fără „ne pare rău, dar mi s-a spus din bucătărie că nu mai avem ciorbă de văcuţă” şi fără socotit care îţi este partea din nota de plată.

*Acest articol a fost scris pentru proba 9 din competiţia SuperBlog 2018 – Restaurante inteligente – misiune posibilă!

De asemenea, ai putea dori...

2 răspunsuri

  1. Buna dimineata,

    Iti multumim pentru interesul acordat probei noastre si iti dorim succes!

    Cu ganduri bune,

    Echipa Expressoft

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Inline
Inline