Cât de child-friendly este Hotel International Sinaia?

Acum o lună am mers într-o mică vacanță pe Valea Prahovei. Deși ne place foarte mult să călătorim și să descoperim locuri noi, zona aceasta ne este mult mai la îndemână pentru că plecăm la drum cu doi copii mici, care nu au prea multă răbdare în mașină. Drumul până la Sinaia durează exact cât o repriză de somn. În felul acesta toată lumea ajunge fericită și liniștită la destinație.

international sinaia
Vedere din Restaurantul Panoramic

Pentru că vremea nu ne permitea prea multe activități afară am căutat un hotel cu mai multe facilități pentru familiile cu copii – loc de joacă, piscină, restaurant în hotel, camere spațioase, personal amabil, dar și pentru părinții care visează la un moment de relaxare – zona spa.

Unul dintre hotelurile care părea să le aibă pe toate acestea este Hotel Internațional Sinaia. Nu am stat prea mult pe gânduri și am rezervat o cameră dublă deluxe (cu pat king size și un fotoliu extensibil).

Am ajuns la hotel exact la ora 14.00, când se poate face și check-inul. Am mers la recepție și am avut parte de prima surpriză plăcută – am primit o suită junior în locul camerei duble deluxe.

Suita junior are o suprafață mai mare și în locul fotoliului extensibil are o canapea. Noi oricum nu am folosit-o pentru că patul a fost suficient de încăpător pentru toți patru. Ba chiar am dormit mai bine decât în patul nostru de acasă.

Despre camerele de la Hotel International Sinaia

Cum spuneam, în suita junior există un pat king size şi două noptiere, o canapea extensibilă (nu am testat-o, dar nu părea tocmai ideală pentru un somn odihnitor), un fotoliu, o masă, un dulap în care se găsesc papuci, halate şi lenjeria pentru canapea.

Ca în orice hotel care se respectă, în cameră se mai găsesc şi un fierbător pentru apă, ceşti şi cele necesare pentru un ceai sau cafea (de fapt, ness). Plus un minibar bine aprovizionat.

Baia este cu puțin mai mare decât cele pe care le găsiți de obicei într-un hotel. Totuși, dușul reprezintă un plus, fiind de fapt o mini-cameră fără ușă (nu obișnuita cabină de duș).

Locul de joacă

Aşa cum se specifică şi pe site-ul hotelului, veţi găsi un loc de joacă la interior şi unul în curte.

Locul de joacă de afară este destul de mic, iar amplasarea nu este tocmai fericită, fiind chiar la intrarea în curtea hotelului, separat de exterior doar printr-un gard mic. R. s-a dat doar de două ori pe tobogan când eram în drum spre maşină. Nu l-a atras prea tare, dar nici vremea nu era potrivită pentru a sta mai mult afară.

Locul de joacă din interior este amplasat lângă recepţie (şi lobby). Practic, este vorba despre o cameră spaţioasă în care se găsesc o piscină cu bile, câteva scaune pentru copii, câteva jucării tip puzzle din spumă, două tobogane mici şi un leagăn (pentru copii foarte mici). Totuşi, R. a petrecut mult timp acolo, mai ales că de fiecare dată când am mers erau şi alţi copilaşi. Pe E. am dat-o de câteva ori în leagăn, în rest se uita la copii cum se jucau.

Pentru că locul de joacă este lângă lobby, seara îl lăsam pe R. acolo şi noi ne retrăgeam în lobby, unde serveam o băutură de la bar. A fost unul dintre lucrurile care ne-a plăcut cel mai mult. Relaxare pentru noi şi distracţie pentru copii. Domnișoarele de la bar au fost foarte amabile, au interacționat și cu cei mici.

Zona SPA

Deşi am ales acest hotel tocmai pentru faptul că avea piscină și SPA, nu am profitat la maximum de aceste facilităţi. R. a fost mai impresionat de locul de joacă decât de piscină (deşi de obicei nu se întâmplă asta) așa că am ajuns acolo doar pentru două ore într-o seară.

În zona SPA se regăsesc 2 piscine (dintre care un cu apă sărată), două jacuzzi cu apă foarte caldă – acolo a intrat şi E.,  apa fiind prea rece pentru ea în celelalte – o saună uscată şi una umedă. Bineînţeles, mai multe şezlonguri, duşuri, vestiare şi prosoape.

Singurul reproș ar fi că apa din piscinele mari era totuși puțin cam rece pentru un copil, ba chiar și pentru un adult mai sensibil (eu am stat destul de puțin în apă, apoi m-am mutat cu E. în jacuzzi). În afară de acest aspect, am fost plăcut impresionată, era curat, totul în stare foarte bună.

M-am bucurat foarte tare că aveau și servicii de masaj așa că am profitat de ocazie și mi-am făcut cadou un masaj shiatsu. Domnișoara maseuză era thailandeză (sau așa am presupus eu) și mi-a făcut un masaj dumnezeiesc, nu aș mai fi plecat de acolo.

Salonul pentru masaj se află în zona VIP, în care se ajunge coborând pe scările de lângă piscina mare, cu apă sărată. În această zonă se mai găsesc două saune și o piscină mică (accesul este contracost, nefiind inclus în prețul camerei).

Restaurantul TIROL

Când am ales să ne facem mini-vacanța la hotel Internațional, am luat în considerare și faptul că în hotel există două restaurante, unul dintre ele fiind cu specific austriac, restaurantul TIROL.

Am mâncat aici doar în prima seară din simplul motiv că am fost foarte dezamăgiți de mâncare și de atmosfera din restaurant. Am comandat Raclette am Tisch (un platou cu mușchi de vită, piept de pui, cârnăciori, kaiser, cartofi, brânză raclette, cașcaval afumat, sos și murături), un file de păstrăv la grătar cu legume trase la tigaie și Desertul Tirolului (ștrudel cu mere și ștrudel cu brânză servite cu un sos de vanilie).

Toată carnea din Raclette am Tisch a fost mediocră, iar peștele nu părea să fi fost asezonat în vreun fel. În schimb, desertul a fost foarte bun, l-am comandat și a doua seară, dar la pachet.

Totuși, cel mai mult m-a deranjat mirosul de mâncare din restaurant. Când am ajuns în cameră, miroseam toți a friptură. Ceea ce nu mi se pare acceptabil când vorbim de un restaurant ce aparține unui hotel de patru stele. Drept urmare, nu am mai revenit a doua seară.

Restauantul CUCINA SOFIA

Al doilea restaurant din hotel este unul italian. Din păcate, acesta este închis luni și marți, noi am mâncat acolo doar de două ori din acest motiv, chiar dacă nici aici nu am găsit preparate pe măsura așteptărilor.

La prânz am comandat supă cremă de cartofi cu bacon crocant (mie și lui R. ne-a plăcut), gnocchi cu sos de roșii (și acestea au fost gustoase) și tortellini cu sos de smântână (alegerea soțului). Am fost foarte dezamăgită să văd că toate sosurile pe bază de smântână erau de fapt pregătite cu smântână vegetală. Un mare minus pentru mine.

Seara ne-am încercat din nou norocul pentru că nu am reușit să îl convingem pe R. să ieșim din hotel. Soțul și cu R. au mâncat o pizza acceptabilă, iar eu cu E. am mâncat un risotto cu șofran care mi-a plăcut și o salată (îmi pare rău că nu îmi amintesc denumirea, cred că era salată mixtă. Nu mi-a fost absolut deloc pe plac, am luat doar două guri din ea).

Micul-dejun în restaurantul PANORAMIC

În prețul camerei este inclus și micul-dejun care se servește în regim de bufet în restaurantul Panoramic. Mâncarea este diversificată, am avut ce să alegem în fiecare dimineață. De la ouă preparate în mai multe feluri, câteva mezeluri, brânzeturi, legume, iaurturi, lapte (de vacă, dar și vegetal), mai multe tipuri de cereale, unt, miere, dulceață. Ba chiar serveau și mai multe tipuri de prăjituri și preparate de patiserie, majoritatea păreau făcute într-o cofetărie, nu cumpărate din supermarket.

În ceea ce privește băuturile, pe lângă apă plată și minerală, se mai găseau mai multe tipuri sucuri necarbogazoase serivte la carafă, ceai și cafea. Aceasta din urmă nu era de cea mai bună calitate, eu preferam să-mi beau cafeaua la barul din lobby.

Personalul

În ceea ce privește personalul, nu aș putea să le reproșez ceva celor de la Hotel Internațional Sinaia. Toți s-au comportat ireproșabil, inclusiv cei care lucrau în restaurante. Nimeni nu părea deranjat de gălăgia și dezordinea pe care le făceau micuții (erau foarte multe familii cu copii), ba chiar erau dispuși să facă orice pentru a le face sejurul mai plăcut părinților.

Hotelul mai are și o zonă de divertisment (cu tenis de masă, bowling și biliard) dar când am fost noi era în renovare.

De asemenea, pentru doritori, exista și posibilitatea servirii micului dejun în cameră contra sumei de 20 ron/persoană. La noi nu a fost cazul, am preferat să mâncăm în restaurant. Un alt avantaj al faptului că hotelul dispune de cele două restaurante este faptul că puteți comanda prânzul ori cina în cameră.

Lăsând deoparte dezamăgirea legată de mâncarea servită în cele două restaurante, Hotelul Internațional Sinaia este o variantă extraordinară pentru familiile cu copii și vom reveni cu siguranță aici.

Vedere din camera noastră.

Plusuri

• personal foarte amabil
  • locul de joacă interior
  • camere curate și spațioase
  • paturi foarte comode
  • micul-dejun
  • zona SPA
  • oferă servicii de masaj

Minusuri

• mâncarea din cele două restaurante nu este la nivelul la care ne așteptam
  • locul de joacă de afară nu este într-o zonă sigură
  • zona pentru divertisment era închisă temporar

De asemenea, ai putea dori...